Lørdag
d.4/1.2014
Peder
lagde hårdt ud med vand og lappegrej for lapning af dæk til en trillebør og to
sækkevogne, der alle led af konstant akut luftmangel. Et job som længe burde
være udført.
Der tages mål på, hvor meget luft der tabes. |
Patienten har fået en hjulfod amputeret! |
Bane-afdelingen - der er under ledelse af Alex - er for tiden i færd med at skifte sveller i kurven nord for broen. Alex forsøgte at
få liv i skruemaskinen, hvilket denne ikke var meget for. Men efter godt 15
minutter og mange træk i startsnoren, lykkedes det at få liv i maskinen. Men
det blev en kort fornøjelse, da den stoppede bræt og ikke lod sig genstarte.
Den blev så taget ind på motorværkstedet, hvor Bent konstaterede at plejlen
havde sparket huld i siden af motoren.
Surt arbejde at skulle adskille motoren på ny. |
- hullet ses ved den røde cirkel. |
Ved senere lejlighed viste det sig at
svingklodsen over længere periode har raslet sig løs, uden at dette er bemærket
ved sidste eftersyn.
Det er ikke rart syn. |
En ekstra skruemaskine haves, om end den på
nuværende tidspunkt er udlånt til NoJK – der står for infrastrukturen ved
Gedser Remise og (ifølge pålidelig kilde) stadig mangler at samle 7 sporrammer
– og derfor ikke foreløbig er at hjemtage til eget brug.
Bafd. kom
dog videre med sporarbejdet nord for broen. Men det går noget langsommere når
skruemaskinen er en T-nøgle der køre på rugbrød.
Rugbrødsmotoren er gået til frokost! |
Ebbe,
Bent, Peder, Alex og undertegnede så på ”gode” roevognshjul, på andre vogne,
der ikke bruges i ordinær drift.
Efter
frokost havde Ebbe og Alex, noget sikkerhedsarbejde at udfører. Bent
og Peder fortsatte med lapning af dæk. Undertegnede forsatte med at opskærer brænde,
og blev senere assisteret af Ebbe som kløvede mens jeg stablede i brændeskuret.
Vi
afsluttede arbejdet ved 17-tiden.
vh.
BigRas
Ingen kommentarer:
Send en kommentar